Laatste weken trip

23 juni 2015 - Singapore, Singapore

Kia ora,

Ik moet nu dan toch echt bekennen dat ik het niet vol heb kunnen houden tot het einde om elke twee weken wat te plaatsen. Het zal onder andere te maken hebben dat ik na een aantal maanden niet meer de drang had om elke dag wat te doen, en ik dus in twee weken ook minder beleef. Dat betekent niet dat ik het minder naar m'n zin heb gehad.

Na m'n laatste update ben ik naar m'n volgende wwoof familie gegaan. Een super relaxte familie waar ik verwelkomt werd met een biertje en een kippenpoot. Ik voelde me gelijk thuis. Het weekend bestond uit bezoekjes aan Bethells beach, Muriwai en verschillende andere mooie plekken in de omgeving. De kust is toch een stukje anders (en mooier) dan de kust die we in Nederland gewend zijn.
Het dagelijkse werk bestaat hier uit kippen voeren, honden verzorgen, de tuin netjes maken/houden en het dagelijkse huishouden. De honden uitlaten was overigens een goed excuus om verschillende wandelingen te maken in dit gebied :)
Met m'n wwoof host had ik ook de mogelijkheid (2x) om naar Waiheke te gaan. Een prachtig eiland ten westen van Auckland. Fantastische uitzichten op dit eiland, dat door z'n vorm bestaat uit gigantisch veel baaien. Na deze 2 weken ben ik van de westkust en Waiheke gaan houden!

Het was na deze twee weken dan ook wel tijd om weer wat anders te gaan zien. Ik heb een auto gehuurd en ben richting Northland & Bay of Islands gegaan. En zoals jullie van me gewend zijn, moet hier ook een wandeling gemaakt worden ;)
The Cape Brett is aan de beurt! Er wordt gewaarschuwd dat je deze wandeling niet moet onderschatten en het is dan ook een wandeling van het moeilijkste niveau in Nieuw-Zeeland. De eerste dag is me goed afgegaan en ik heb de hut dan ook na ruim 5 uren stevig wandelen bereikt. Waar ik me ben gaan settelen, lunch gehad en vervolgens dit verslag geschreven in de zon met het geluid en de geur van de oceaan.

Het tweede deel van het verslag, dat schrijf ik op Singapore airport, na al ruim 30 uren wakker te zijn... Ja dat hoort er ook bij.

De tweede dag van de wandeling was een stuk moeilijker. Hoewel het dezelfde weg terug was, waren mijn benen duidelijk getest en vermoeid de eerste dag. Dit maakte de wandeling niet minder mooi, ik had gewoon wat meer momenten nodig om van de natuur te genieten ;)
Na de wandeling verder naar het noorden om daar twee reisgenoten op te pikken om de rest van de roadtrip samen te doen. Onder andere Cape Reinga, verschillende stranden, sandboarden en een bezoek aan een Kauri forest stonden op het programma. Sandboarden was gigantisch gaaf; met een bodyboard van enorme zandduinen naar beneden! Een aantal meer gecrasht, maar dat was het zeker waard!
De volgende dag een aantal Kauri bomen spotten. Dit zijn de bomen waar de bomen in de film Avatar op gebaseerd zijn. Een diameter van ruim 4 meter en een omtrek van de stam van zo'n 12 meter. Ja, vrij indrukwekkend!
Als laatste échte activiteit van mijn reis was het skydiven! een geweldige en onbeschrijfelijke ervaring hoe het is om uit een vliegtuigje te springen en dan een vrije val te maken van zo'n 45 seconden. Vervolgens naar beneden cruisen met de parachute open waarbij ik, hoog in de lucht, zelf de parachute mocht besturen! Super gaaf!
M'n laatste dagen heb ik afgesloten bij m'n wwoof host, wat een relaxte laatste dagen waren. Ik heb er nu een derde van m'n terugreis op zitten, nog maar een paar uurtjes te gaan :)

Super leuk dat jullie me gevolgd hebben en bedankt voor alle interesse!

Cheers, Robert
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hilly:
    23 juni 2015
    Wat een mooie reis heb je gemaakt! Aan alles komt een eind, welkom thuis!