Laatste twee weken zuidereiland!

4 mei 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hi all!

Ongelofelijk maar waar, ik ben alweer 10 weken onderweg! Betekent ook alweer dat het tijd is voor een nieuw verslag. En ik kan je nu al beloven dat ik het deze keer niet (te) lang zal maken :)

Twee weken geleden begon ik met m'n tweede baantje, wwoofen in een vallei bij een gepensioneerd echtpaar. Huh wát? Wwoof is 4 uur werken per dag op een 'organische boerderij' in ruil voor accommodatie en eten.
Ik heb gewerkt op een plek dat 0.6 hectare groot is, wat klein maar fijn was. Ze hebben een groentetuin en een boomgaard met heerlijke verse groenten en fruit die dagelijks gegeten werden! Aangezien het vers uit de tuin komt, smaakt het echt beter dan dat je het koopt in de supermarkt. Waar ik me zoal mee bezig heb gehouden deze twee weken? Ja dat was erg divers! Een greep uit de werkzaamheden:
- onkruid wieden
- fruitbomen snoeien en bedekken met netten tegen de vogels
- Hekken repareren en make
- winterklaar maken van tuinen
- bomen in stukken zagen en versnipperen

Ja, ik schijn toch ergens groene vingers te hebben!
Op m'n vrije middagen kon ik doen wat ik wilde. Het dorp in, naar het strand en wandelen in de vallei waren eerder regel dan uitzondering! De vallei was echt prachtig: heerlijk afgelegen, een rivier en bossen.
Dan vrijdag 24 april. Ik dacht dat ik het me verbeeldde, maar nee: het huis schommelde écht. Kopjes rinkelden in de kast. Een aardbeving die ik voelde! 6.3 op de schaal van Richter! Het echtpaar had nog nooit zo'n zware aardbeving gevoeld en ik vond het eigenlijk wel een gigantisch mooie ervaring! Het gevoel er over veranderde wel na ik het nieuws van de aardbeving in Nepal hoorde, twee dagen later.
Ook m'n verjaardag was op deze plek. Het echtpaar was 2 dagen weg en ik was alleen in de vallei met twee zingende vogeltjes. Ik werd verrast door verschillende kaartjes! Waar ik ook ben, men weet me te vinden ;)
Afgelopen zaterdag kon ik weer door met reizen en besloot ik om 2 dagen naar het hostel te gaan waar ik eerder een goede tijd met verschillende mensen had gehad. Deze waren er nog steeds en wilden m'n verjaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan! M'n bed lag bij aankomst vol met ballonnen en ook hadden ze een verjaardagstaart gebakken! Hier verder twee dagen een beetje rond gehangen, pizza gebakken en gezellig gedaan. Vanmorgen was het tijd om deze heerlijke plek te verlaten, evenals het zuidereiland. Een héérlijk eiland dat moeilijk overtroffen kan worden door het noordereiland, maar dat gaan we de komende weken beoordelen!

Bedankt voor het lezen van dit, relatief korte, verslag!
Robert

1. Steven Veldman:
    4 mei 2015
    Leuk verhaal weer! Veel plezier op het noordereiland!
  2. Saakje Snip:
    10 mei 2015
    Hoi Robert,
    Leuk te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt.
    Nog veel plezier verder.