Wandelingen, canyoning & sunny Nelson

20 april 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Hi all!

De afgelopen 2 weken zijn werkelijk om gevlogen, waardoor ik bijna m'n (goede) voornemen om jullie elke 2 weken van een update te voorzien niet zou waar maken.
Na de bungy is het tijd voor een goedkope activiteit: een wandeling! De Ben Lomond moet beklommen worden. Een wandeling van 3 uur met een hoogteverschil van 1400 meter! Dat was een prima uitdaging (lees: best wel even afzien) die werd beloond met een prachtig uitzicht op de top. Alwéér had ik geluk met het weer!
De 'adventure capital of the world', oftewel Queenstown wordt verlaten en de reis gaat verder naar het rustigere, maar niet minder mooie Wanaka. De volgende wandeling op het programma: Rob Roy glacier track! Volgens de boeken één van de mooiste dagwandelingen van Nieuw Zeeland. Een afgelegen plek (uur rijden over een onverharde weg), alleen de reis er naar toe was al indrukwekkend! De wandeling was kort, zo'n 3 uur, en de gletsjer was goed te zien! De gletsjer aanschouwend was de kou voelbaar die van de gletsjer af kwam.
Naast wandelingen heeft ook Wanaka enige adrenaline te bieden! Ik heb er voor gekozen om te gaan canyoning. In een kloof een (soort van) rivier afdalen door middel van sprongen, glijden, abseilen en door middel van een kabelbaan. Zó ontzettend gaaf! Sprongen tot 7 meter hoogte, glijden en vervolgens met een waterval naar beneden vallen! Na 3 uren inspanning & avontuur was het tijd voor een inbegrepen 'all you can eat' lunch, daar was ik aan toe! Na 3 geweldige dagen (ja papa, "het waren 3 fantastische dagen") is het tijd om naar de hoogste berg van Nieuw Zeeland te gaan; Mount Cook!
Ook hier is het tijd voor wandelingen! De eerste dag een gemakkelijke wandeling van 3 uur met goed zicht op de mt Cook. Wederom een indrukwekkend stukje natuur!
Dag 2 bestond uit regen regen en nog eens regen. Een goede dag om m'n rust te pakken en de nieuwste afleveringen van Suits te kijken:) Dan dag 3, misschien wel de mooiste dag van dit verslag, bestond uit een wandeling naar de Mueller Hut. Na een stukje wandelen liep ik in zo'n 3cm sneeuw. Het werd steiler en meer sneeuw! Gemiddeld liep ik tot m'n knieën in de sneeuw, maar zo nu en dan zakte ik weg tot m'n middel! Zo gaaf! Na twee uur door de sneeuw geploeterd te hebben had ik de top bereikt en onderweg een lawine gezien op een andere berg: gigantisch indrukwekkend! Inmiddels waren m'n schoenen en broek doorweekt en begon ik het op de top (-10) toch wel koud te krijgen. De weg naar beneden was razendsnel! Door de grote hoeveelheid sneeuw kon ik glijdend, rollend en springend naar beneden! Als een kind zo blij :)!
De volgende twee dagen bestond uit reizen naar het veel warmere Nelson! In m'n tussenstop in Christchurch belandde ik op exact dezelfde kamer als waar ik m'n eerste nachten had doorgebracht en kwam ik oude bekenden tegen.
Eenmaal in Nelson was het tijd om even te relaxen, wat hier prima kan. Nelson schijnt de meeste zonuren van Nieuw Zeeland te hebben (zelf vind ik deze woordspeling wel komisch). En in de dagen hier heb ik inderdaad veel zon gehad. In de tijd hier heb ik twee dagen de beschikking gehad over een auto. Hierdoor was het mogelijk om meer afgelegen wandelingen te maken. Verder is het ook gewoon leuk om te rijden en de omgeving te ontdekken, links te rijden en op onverharde, kronkelende wegen te rijden!
Zeker na dit verslag zul je je wel afvragen: waarom al die wandelingen?? Het is, denk ik, de beste manier om de natuur te ontdekken!
Volgens mij wel weer een lang verslag.. excuses :)

Cheers!

1. Hilly:
    21 april 2015
    Je hebt het prima naar je zin daar down under, dat kun je aan je verhaal goed merken. Geniet de komende tijd verder!