Noordereiland part 1

21 mei 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia ora!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie voorzien heb van een update. In de afgelopen weken heb ik weer enorm veel meegemaakt en ik ben dan ook bang dat dit weer een wat langer reisverslag zal worden.
De eerste ochtend in Wellington heb ik een kleine wandeling gemaakt dat eindigde met een mooi uitzicht over de stad. Een stad gelegen aan de kust met een goede vibe. Tijdens de lunch na deze wandeling werd ik benaderd of ik ook 2 à 3 uurtjes tijd had om iemand te helpen met het verplaatsen van een aantal koelkasten. Tsja, waarom niet? Deze middag moest ik me melden bij een failliet café waar de koelkasten werden opgehaald en werden verplaatst naar een 'rooftop bar' in aanbouw. Verder werd ik, samen met 2 andere backpackers ingezet om het een en ander te verplaatsen op het dak van een hotel waar uiteindelijk het café zou moeten komen. Al met al zo'n 3 uurtjes werk wat resulteerde in $60,- én een voucher van $50,- voor een restaurant. Goed geregeld, al zeg ik het zelf!
De volgende dag het Te Papa museum bezocht voor een tentoonstelling over de invasie van de Nieuw-Zeelanders en Australiërs in Turkije, zo'n 100 jaar geleden. Bizar dat ik zo kon genieten van een museum. 's Middags was het tijd voor een potje voetbal, wat resulteerde in 3 dagen spierpijn...

Op naar Taupo, een plaats gelegen aan het grootste meer van Nieuw-Zeeland én dichtbij een van de meest populaire dagwandelingen in de wereld: The Tongariro alpine crossing (19,4 km)! De eerste 2 uren van de wandeling was geen pretje (lees: geen fuck aan). Er was lage bewolking, een stevige, koude wind en doordat de wandeling in de bergen is, was er door de wolken weinig te zien. Daarna klaarde het volledig op en was het vulkanische landschap prachtig te zien! Zelfs na een aantal maanden Nieuw-Zeeland kon ik zeggen: dit heb ik nog nooit gezien!
In Taupo ook naar de Huka falls geweest. Er stroomt zo veel water door deze waterval dat dit indrukwekkend is. Een olympisch zwembad zou in 9 seconden gevuld zijn. Dat werd me verteld ;)

Op naar Rotorua, de plaats die bekend staat om de geur van zwavel. Een wandeling in een park en ik was weer een ervaring rijker: 'exploding mud pools' en kokend water dat uit de grond komt!
In Rotorua ook tijd voor white water rafting. In een raft, plat gezegd een grote rubberen boot, een rivier afdalen inclusief een waterval van 7 meter! Dit is de hoogste waterval in de wereld die door een commerciële raft wordt bevaren. Een geweldige ervaring!

Na Rotorua is het tijd om de coromandel peninsula te verkennen met 3 anderen. De beste manier om dat te doen is door middel van het huren van een auto. Om te beginnen is het rijden op kronkelende wegen en onverharde wegen al een mooie ervaring! De week met de auto was een geweldige, maar ontzettend drukke week. Verschillende wandelingen naar watervallen en wandelingen langs de kust waren eerder regel dan uitzondering.
Ook kon een bezoek aan 'hot water beach' niet uitblijven, en we kozen er voor om dit laat in de avond te doen om de ladingen toeristen te ontwijken. Dat lukte prima, aangezien wij de enige twee op het strand waren, zoekend naar de heet water bronnen. Met een schep en goede moed gingen we aan de slag en na een uurtje graven op verschillende plekken hadden we het gevonden. Water van ruim 60 graden komt hier uit de grond en we konden, ondanks de lage temperatuur, genieten van de oceaan, het water en een sterrenhemel.
In deze week ook een tweedaagse wandeling gedaan naar de pinnacles hut. De ochtend er vroeg op uit om een van de hoogste punten te bereiken om te genieten van een prachtige zonsopkomst! Dit keer had ik wel geluk het was dan ook geweldig weer voor een zonsopkomst!
Het was nu dan ook tijd om afscheid te nemen van de auto en naar Auckland te gaan waar ik 2 dagen zal bivakkeren voordat m'n volgende avontuur begint! Thanks voor je interesse! Vanwege Wi-Fi beperkingen dit keer geen toegevoegde foto's..

Take care!
Robert

1. Steven Veldman:
    21 mei 2015
    Ha Broer,

Mooi verhaal weer geschreven. Erg leuk om ge lezen. Dat hoor je niet snel van mij. Veel plezier nog komende tijd!