Routeburn track & bungy!

6 april 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Kia ora volgers!

6 weken onderweg, wat betekent dat er weer een nieuw reisverslag online moet komen! Het derde reisverslag, en wanneer je dit reisverslag leest ben je vast een trouwe volger :)
De eerste week van de afgelopen 2 weken bestond uit werken werken werken, wat als eindresultaat heeft dat ik in 2 weken dienst (15 dagen), ruim 130 uur gewerkt heb! Het was dan ook leuk om weer dingen te gaan plannen om m'n reis te vervolgen. Voordat ik m'n reis zou vervolgen, heb ik mezelf 2 dagen rust gegund om een beetje op te laden.
Goede vrijdag, 3 april, was het dan zo ver! Na een afscheid van het hostel die me als familie heeft behandeld, begon ik aan de Routeburn Track, een driedaagse wandeling. De eerste dag was kort en mistig. Het klaarde enigszins op later in de middag. Daarom heb ik voor de tweede keer de side trip naar de Key Summit gemaakt, waar ik een ietsje beter zicht had de tweede keer. Tja, je moet er wat voor over hebben.
Dag 2:
's Nachts regende het continu en ook toen ik vertrok voor een lange dag (zo'n 22km), regende het nog. Waterproof ingepakt op pad, en door de regen was het regelmatig nodig om door stroompjes en riviertjes te lopen. Na een aantal uren was ik redelijk nat, waardoor ook ik 'the real Fiordland experience' heb meegemaakt! 's middags klaarde het op, waardoor ik op de Conical Hill tóch nog kon genieten van het uitzicht. Ik blijf het herhalen, maar wát een prachtige natuur. Dit stukje wereld is erg bijzonder.
Dag 3:
Aangezien dit een prachtige dag zou worden, leek het me de moeite waard om de wandeling om kwart over 5 te beginnen en uur terug te lopen naar het hoogste punt van de wandeling om hier van de zonsopkomst te genieten. Met een soort van mijnwerkerslicht op m'n hoofd, het was aardedonker, vertrok ik. Een werkelijk geweldige ervaring om in zo'n afgelegen natuurgebied te lopen met enkel je lichtje! Eenmaal aangekomen op de top was het mistig en koud, een mooie zonsopkomst was mij niet gegund. De reis naar Nieuw Zeeland is dus niet alleen een sprookje, niet alles zit mee. De wandeling rustig uitlopen en op naar Queenstown, waar het volgende avontuur te wachten staat.
Vanmorgen was het zo ver, bungy jumpen vanaf 134 meter hoogte! De reis er naar toe, in de gondel, alles was gaaf en ik was erg opgetogen! Tot dat ik aan de beurt was en m'n weg maakte naar het kleine platform waar je vanaf moet springen. M'n hele lichaam schreeuwt: what the fuck are you doing?!!? 3, 2, 1 BUNGY! M'n bovenlichaam wil een goddelijke duik maken, waar m'n benen enigszins verlamd zijn en weinig kracht hebben en van het platform af huppelen als een tam konijn. Het duurde zo'n anderhalve seconde om te beseffen dat ik daadwerkelijk als een raket naar beneden schoot, nog 7 secondes vrije val om te genieten! Echt ontzettend gaaf en het geeft een enorme kick! Foto's en een video moesten maar worden gekocht, ik probeer ze later online te zetten (uploaden van de bestanden gaat niet super op de Wi-Fi hier).
That's it for now. Wederom bedankt voor jullie interesse! Mocht je er wat voor voelen, laat een reactie achter!

Prettige tweede paasdag!

Robert

1. Steven Veldman:
    6 april 2015
    Super vet verhaal weer Robert! Als je van zo hoog springt heb je gelukkig nog wel wat tijd om er van te genieten! Heel veel plezier nog!
  2. Stippie:
    6 april 2015
    Lekker bezig veldje Enjoy en succes met paaseieren zoeken! ;)
  3. Freekie:
    6 april 2015
    lekker bezig Veldman! Enjoy ;)
  4. Marc:
    6 april 2015
    Geweldig om te lezen neef! Stiekem een heel, heel klein beetje jaloers, haha! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
  5. Peter:
    6 april 2015
    Leuk Robert om het verhaal te lezen. Ook de video van de jump gezien. Prachtige sprong in het diepe. Je moet maar durven
    Veel plezier verder met jouw reis
  6. Hilly:
    6 april 2015
    Ondanks veel supermarkt uren weer vele belevenissen in 14 dagen! Kun je dit nog overtreffen? Succes verder met je reis.