Eerste twee weken!

10 maart 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Beste lezers,

Na maandenlang er over gepraat te hebben, was het dan eindelijk zo ver! Mijn trip naar Nieuw Zeeland begon op 23 februari. Richting de douane was het redelijk druk, dat ik vergat om nog een laatste keer om te kijken (zoals je dat gewend bent van de KRO programma's).
De eerste vlucht, die naar Singapore ging, was heerlijk. Je word als een vorst behandeld en zelfs de maaltijden waren goed! De transfer op Singapore airport van 15 uur was een aardige overbrugging. Ik begon ook aardig moe te worden. M'n ogen kon ik nauwelijks open houden, maar dit viel niet op tussen alle Aziaten!
De vlucht van Singapore naar Christchurch heb ik een redelijk deel kunnen slapen, waardoor ik enigszins uitgerust aan kwam op de plaats van bestemming. De eerste dag voelde als een gemiddelde zondag.
Dit was ook de dag dat er voor het eerst in me op kwam: oke, en nu? Waar ben ik aan begonnen? Er moesten plannen gemaakt worden!
Na 2 dagen de eerste (korte) wandeling gemaakt en de eerste mooie natuur kunnen spotten.

Na Christchurch was de bestemming Akaroa, in een gebied dat ontstaan is door vulkanisme. Hier 2 prachtige wandelingen gemaakt en het besef was daar: hier doe ik het allemaal voor! De laatste dag in Akaroa hebben we een kajak gehuurd en de hoop was er om dolfijnen in het wild te zien. We werden zeker niet teleurgesteld! Op bepaalde momenten zwommen er zo'n 15 dolfijnen om m'n kajak, gigantisch gaaf! Zelfs de gids, die dit dagelijks doet zei dat dit een bijzondere dag was. Lucky me :)

Op naar Oamaru, om wat pinguïns te spotten in het wild. De 'Yellow eyed' pinguïns tegen zonsondergang op het strand en de 'blue colony' rond middernacht. Beide gespot en het geeft zo'n kick om ze te zien in hun natuurlijke habitat in plaats van in de dierentuin.

De volgende bestemming: Te Anau. Hier heb ik een wandeling gemaakt van 19 km, onderdeel van de Kepler Track(1 van de 9 'Great Walks' in Nieuw Zeeland). Prachtige wandeling door bos en langs een rivier, gewoon heerlijk om te doen. Ik blijf nog een aantal dagen hier en zal nog wel het een en ander zien!

Voor mijn doen een redelijk lang verhaal (denk ik). Mocht je het leuk vinden, meld je dan even aan voor de mailinglijst. Schijnt dat je automatisch bericht krijgt wanneer ik iets plaats.

Have a good day, cheers!
Robert

1. Hilly:
    10 maart 2015
    Leuk verhaal, veel plezier verder.
  2. Ria:
    10 maart 2015
    Hoi Robert, mooi dat je het zo naar je zin hebt! Lijkt me ook geweldig om die beesten in hun natuurlijke omgeving te zien. Je hebt een leuke schrijfstijl.
    Veel plezier met de aanstaande wandeltocht.
    Cheers!
  3. Jantsje:
    10 maart 2015
    Gaaf Robert!! Leuk om te lezen dat je nu al lekker aan het genieten bent! Have fun!!
  4. Hanneke:
    10 maart 2015
    Heeeee Rob!! Sip gaf me deze site en wat super leuk om te lezen wat je al allemaal hebt gedaan ! Ik hoor je gewoon het verhaal vertellen, alleen zoals jij dat kunt doen, genieten! Haha heel veel plezier jonge! En maar snel weer een verhaal plaatsen :) X
  5. Rudi:
    10 maart 2015
    Ziet er prima uit allemaal avonturier
    Veel plezier verder.
  6. Michiel:
    11 maart 2015
    Gaaf man, heel veel plezier daar! Gr van je oude huisgenoot
  7. Marc:
    11 maart 2015
    Hey neef! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je verhalen!